
Zoek me op op Flexonderwijs en leg direct contact.
Wiskunde zie ik als hulpmiddel. Het is een vak voor modellen die een deel van de werkelijkheid kunnen omvatten – op zo’n manier dat je er mee kunt redeneren en rekenen. Dat is in de klas niet anders, ook daar is wiskunde een hulpmiddel. En juist om een andere of kritische kijk aan te bieden.
Met 10 jaar ervaring voor de klas, houd ik me beschikbaar voor het onderwijs. Dat biedt een school de ruimte om de behoefte voor de klas op maat in te vullen. En het geeft mij de ruimte om mijn tijd beter te verdelen.
Met een serieuze dosis werkervaring heb ik een passie voor kennisoverdracht, samenwerking en bovenal persoonlijke groei. Na eerder in het bedrijfsleven werkzaam te zijn geweest, voel ik me zeer thuis in de rol van docent. Bij voortduring zelf lerend en ondersteunend aan een nieuwe generatie (en hun ouders).
Primaire aandacht in mijn dagelijkse werk gaat uit naar vorming. Vanuit het perspectief dat onderwijs bijdraagt aan een succesvolle samenleving – eerder dan dat het de basis is van een economische pyramide. Ik zoek naar de balans van samen en leren. Bij voorkeur gecombineerd met de creatieve, leergierige twist.
Speerpunt is het stimuleren van zelfstandigheid van leerlingen en daarmee het kunnen nemen van verantwoordelijkheid. Dan ontstaan zelfsturing en resultaatgedrevenheid. Leerlingen leren zelf leren, leren zelfstandig werken en leren plannen. Dit leidt tot een positief zelfbeeld en in tweede inzet tot vertrouwen bij ouders en verzorgers.
En vanaf dat punt kunnen we los. De energie stroomt en kan benut worden voor nog meer inzet, inhoud, verandering en samenwerking.
Competenties: creatief, analytisch, leergierig, mensgericht.
Profiel
Altijd in voor verandering,
bij voorkeur op fietsafstand